שעות פתיחה:

ימים א' - ה' : 08:30 --19:00
יום שישי : 08:30 -- 15:00

סניף מרכז:

03-5324702

סניף צפון:

077-4195800

הרמה נכונה

במהלך חיינו אנו מרימים אין ספור דברים, החל מחבילה שקיבלנו בדואר, שקיות מלאות מהסופר ועד לילדים שלנו. מה שאיננו יודעים...

לפגישת ייעוץ

X

לפגישת ייעוץ:






במהלך חיינו אנו מרימים אין ספור דברים, החל מחבילה שקיבלנו בדואר, שקיות מלאות מהסופר ועד לילדים שלנו. מה שאיננו יודעים הוא שהרמה לא נכונה, גם אם חד פעמית, יכולה לפגוע ולגרום לנזק ולכאבים בגבינו ולכן עלינו לדעת כיצד להרים נכונה.

הרמת חפצים כבדים, עלולה לגרום לנזק לעמוד השדרה המותני- המתבטא בכאבים בגב התחתון ובהקרנות לרגליים, ולנזק לעמוד השדרה הצווארי- המתבטא בכאב בשכמות ובצוואר.

אנשים רבים נפגעים בגבם, בעקבות הרמת משקל כבד באופן קבוע לדוגמא בזמן העבודה בעוד אחרים נפגעים מהרמה חד פעמית של חפץ או ילד על הידיים והכתפיים. בשל תופעה שכיחה זו חשוב מאוד לאמץ טכניקות הרמה נכונות ולהשתמש בהן, גם בעת הרמת מטען שאינו נראה כבד במיוחד.

 

כללי הרמה נכונה
אם אתם מרימים משקל כבד אל תהססו לבקש עזרה מאדם נוסף!
לפני ההרמה מלאו את הריאות באוויר, ובהרמה עצמה נשפו את האוויר החוצה דרך הפה וכווצו את שרירי הבטן. טכניקה זו חשובה בכל ביצוע מאמץ, כולל התעמלות.
התנוחה המסוכנת ביותר לגב בהרמה, היא התכופפות, קימור הגב וסיבוב לפנים כבתמונה הבאה

הרמה לא נכונה-1

 

 

הרמת ילדים
יש לאחוז את התינוק/ילד צמוד לבטן בעזרת שתי הידיים ולהימנע מהנחתו על עצם האגן, כאילו הייתה מדף.                                        תנוחה זו גורמת לפגיעה באזור האגן והגב התחתון.
יש להימנע מהושבת התינוק על הכתפיים; תנוחה זו עלולה לגרום נזק רציני לצוואר ולשכמות, בשל הטיית הצוואר לפנים באופן קיצוני.

בהוצאת התינוק מהלול או בעת הוצאת מזוודה מתא המטען במכונית, כדאי להניח רגל אחת על משטח מורם כמיטת התינוק (או פגוש המכונית). בתנוחה זו משמשת הרגל כמנוף, מקלה על ההרמה ומונעת נזק לגב התחתון.

הרמה נכונה באוטו

הרמה נכונה באוטו

הרמה נכונה באוטו

 

 

הרמת משקולות

אנשים רבים נפגעים בחדר הכושר בשל חוסר ידע בטכניקות נכונות של הרמת משקולות. ברוב חדרי הכושר המשקולות מתחילות ממשקל של 4 ק"ג, משקל הכבד מדי לביצוע רב של תנועות חוזרות, במיוחד לנשים ולילדים.
כדי להימנע מנזק לצוואר יש למשוך את השכמות כלפי מטה ורק אז להרים את המשקולת. משיכת השכמות למטה מפחיתה את העומס על חוליות הצוואר ומגינה מפני פגיעות.

לנשים עדיף להתאמן עם משקולות במשקל של ק"ג אחד ולבצע יותר חזרות על התנועה. במצב זה תתכן פחות פגיעה במפרקי הכתפיים, השכמות או הברכיים.
חשוב תוך כדי ההתעמלות, לשמור על הכנסת הבטן ומשיכת השכמות מטה בנשיפה ובמאמץ.

 

 

אם אתם סובלים מכאב כרוני אנו ממליצים לכם להגיע למרפאתנו לטיפול במגוון שיטות לפתרון אמיתי ויסודי של הכאב והבעיה!!

 

קרדיט לתמונות

<a href='https://www.freepik.com/free-photo/weights-exercise-weightlifter-strong-athletic_1052591.htm'>Designed by Freepik</a>

לקביעת פגישת ייעוץ וקבלת מידע

סניף מרכז:

03-5324702

סניף צפון:

077-4195800

נייד:

054-5361651