שעות פתיחה:

ימים א' - ה' : 08:30 --19:00
יום שישי : 08:30 -- 17:00

סניף מרכז:

03-5324702

סניף צפון:

077-4195800

הרמה נכונה

לפגישת ייעוץ

X

לפגישת ייעוץ:





 

הרמה נכונה

הרמה לקויה עלולה לגרום לכאבי גב, כאבי צוואר והקרנות כאב לגפיים.

הרמה של חפצים כבדים, הרמה ממושכת או הרמה בצורה לא נכונה עלולה לגרום לנזק לעמוד השדרה המתני והצווארי. .

אנשים רבים נפגעים בגבם, בעקבות הרמת משקל כבד באופן קבוע, לדוגמא בזמן העבודה, בעוד אחרים נפגעים מהרמה חד פעמית של חפץ או ילד, על הידיים והכתפיים.

בשל תופעה שכיחה זו חשוב מאוד לאמץ טכניקות הרמה נכונות ולהשתמש בהן, גם בעת הרמת מטען שאינו נראה כבד במיוחד.

 

 

מהם כללי הרמה נכונה?
אם אתם מרימים משקל כבד אל תהססו לבקש עזרה מאדם נוסף!
לפני ההרמה מלאו את הריאות באוויר, ובהרמה עצמה נשפו את האוויר החוצה דרך הפה וכווצו את שרירי הבטן. טכניקה זו חשובה בכל ביצוע מאמץ, כולל התעמלות.

האם יש תנוחה הרמה מסוכנת במיוחד?

התנוחה המסוכנת ביותר לגב בהרמה, היא התכופפות, קימור הגב וסיבוב לפנים. בתנוחה זו נוצר לחץ על הדיסק והוא עלול להיפגע.

 

הרמה לא נכונה-1

 

הרמה נכונה

 

יש לאחוז את התינוק/ילד צמוד לבטן בעזרת שתי הידיים ולהימנע מהנחתו על עצם האגן, כאילו הייתה מדף.

תנוחה זו גורמת לפגיעה באזור האגן והגב התחתון.
יש להימנע מהושבת התינוק על הכתפיים; תנוחה זו עלולה לגרום נזק רציני לצוואר ולשכמות, בשל הטיית הצוואר לפנים באופן קיצוני.

בהוצאת התינוק מהלול או בעת הוצאת מזוודה מתא המטען במכונית, כדאי להניח רגל אחת על משטח מורם כמיטת התינוק (או פגוש המכונית). בתנוחה זו משמשת הרגל כמנוף, מקלה על ההרמה ומונעת נזק לגב התחתון.

 

 

הרמה נכונה באוטו

הרמה נכונה באוטו

הרמה נכונה באוטו

 

איך להרים תינוקות?

אימהות רבות נפגעות מהרמה לא נכונה של התינוק וסובלות מכאבי גב, כאבי שכמות וכאבי צוואר.

  • הנקה בשכיבה במקום הנקה בישיבה

כבר בתקופת הנקת התינוק כדאי לפתח מודעות ליציבה נכונה שכן הישיבה הממושכת בזמן ההנקה יוצרת לעומס משמעותי על אזור הגב העליון.

עדיף לשכב על הצד עם כרית מתחת לצוואר ולהניק את התינוק בשכיבה וכך זמן ההנקה מנוצל להרגעת שרירי הגב.

 

 

  • הצמדת התינוק/הילד לגוף בזמן ההרמה

בזמן ההרמה של התינוק עדיף לאחוז אותו צמוד לחזה בעזרת שתי הידיים. כדאי להימנע מהנחתו על עצם האגן, כאילו הייתה מדף, שכן תנוחה זו גורמת לפגיעה באזור האגן והגב התחתון.

 

 

 

 

 

  • הימנעות מהרמת הילד על כתפיים

יש להימנע מהושבת התינוק על הכתפיים; תנוחה זו עלולה לגרום נזק רציני לצוואר ולשכמות, בשל הטיית הצוואר לפנים באופן קיצוני.

 

  • זהירות מהרמה באוויר

 

 

 

  • הוצאה נכונה של התינוק מהעריסה

בהוצאת התינוק מהלול או בעת הוצאת מזוודה מתא המטען במכונית, כדאי להניח רגל אחת על משטח מורם כמיטת התינוק (או פגוש המכונית). בתנוחה זו משמשת הרגל כמנוף, מקלה על ההרמה ומונעת נזק לגב התחתון.

כיצד כדאי להרים משקולות?

 

אנשים רבים נפגעים בחדר הכושר בשל חוסר ידע בטכניקות נכונות של הרמת משקולות. ברוב חדרי הכושר המשקולות מתחילות ממשקל של 4 ק"ג, משקל הכבד מדי לביצוע רב של תנועות חוזרות, במיוחד לנשים ולילדים.

כדי להימנע מנזק לצוואר יש למשוך את השכמות כלפי מטה ורק אז להרים את המשקולת. משיכת השכמות למטה מפחיתה את העומס על חוליות הצוואר ומגינה מפני פגיעות.

 

לנשים עדיף להתאמן עם משקולות במשקל של ק"ג אחד ולבצע יותר חזרות על התנועה. במצב זה תתכן פחות פגיעה במפרקי הכתפיים, השכמות או הברכיים.
בזמן המאמץ חשוב לנשוף, למשוך את השכמות כלפי מטה ולהכניס את הבטן.

 

אם אתם סובלים מכאב כרוני אנו ממליצים לכם להגיע למרפאתנו לטיפול במגוון שיטות לפתרון אמיתי ויסודי של הכאב

 

לקביעת פגישת ייעוץ וקבלת מידע

סניף מרכז:

03-5324702

סניף צפון:

077-4195800

נייד:

053-8201495