שעות פתיחה:

ימים א' - ה' : 08:30 --19:00
יום שישי : 08:30 -- 17:00

סניף מרכז:

03-5324702

סניף צפון:

077-4195800

דיקור נוירולוגי

לפגישת ייעוץ

X

לפגישת ייעוץ:





     

     

    דיקור מערבי או בכינויו דיקור יבש, מיועד לטיפול במגוון רחב של בעיות וכאבים הקשורים למערכת השלד והשריר כגון כאב צוואר, כאב כתף, כאב ראש, כאב גב, ירך, פגיעות ספורט ועוד… דיקור יבש, בשונה מהדיקור הסיני, מסתמך בעיקרו על ידע אנטומי. הדיקור המערבי כולל גם את האבחון וגם את הטיפול בבעיה שבגללה אנו חשים בכאב הכרוני. הטיפול מבוצע לרוב על ידי רופא, כירופרקטור ופיזיותרפיסט שעברו הכשרה מיוחדת בתחום. הטיפול מבוצע במחטים עדינות, חד פעמיות וידוע ביעילותו בעולם.

     

     

    האם אי פעם הסתכלתם על דקירה כדבר נעים וחיובי?

    טכניקה סינית מסורתית, בשילוב עם הרפואה המערבית יצרו גישת טיפול חדשנית, המטפלת בכאבים כרונים לאורך כל הגוף ומקלה משמעותית על הכאב, ללא תרופות כימיות כאלו או אחרות. כל זאת מתבצע ע"י דיקור ממוקד בנקודות הכאב בעזרת מחטים קטנות המשפרות את תהליך הריפוי באזור הכאב.

    מהו כאב כרוני וממה הוא נובע?

    כאבים כרונים הם כאבים הנמשכים מעבר לשלושה חודשים ובדרך כלל מורגשים אצל רבים מאתנו בגב התחתון, בצוואר ובאזור השכמות.
    חלק נכבד מכאבים אלו נובעים מפגיעה במערכת השרירים ורקמות החיבור, שעלולה להיגרם מחבלה או מהטלת עומס מוגבר על השריר מעודף מאמץ ופעילות מתמשכת.לרוב השרירים האלו הם שרירי היציבה באזור הכתפיים, האגן ואפילו שרירי הלעיסה. לפעמים כאשר השרירים שלנו מתכווצים לאורך זמן רב, מופיעה תופעת כיווץ ממוקד בסיבי השריר שמכונה "נקודות טריגר".

     

     

    מהי נקודת טריגר?

    נקודת טריגר היא נקודה בשריר הרגישה בזמן מישוש לדוגמה, הנקודה הנפוחה המורגשת בלחיצה במרכז השכמות. הנקודה ממוקמת לרוב במרכז השריר או בנקודת המפגש של השריר עם הגיד, בנקודה בה העצב מתחבר לשריר וכאשר מדובר על העצב התנועתי השריר מתכווץ וכואב.

    כיצד נוצרת נקודת הטריגר?

    השריר מורכב מסיבים זעירים המחליקים זה על זה בזמן התכווצות ומתרחקים בזמן רגיעה. במצב של התכווצות ממושכת הם אינם מסוגלים להחליק ביעילות לכן הם "נתפסים" זה בזה, נדבקים ובעקבות כך נוצרת "נקודת הטריגר". נקודת זו מאופיינת ברמת חמצן נמוכה, בשל הפרעה בזרימת הדם המקומית, וברמת פעילות חשמלית החריגה מאזורים אחרים בשריר.

    כיצד מטפלים בנקודות הטריגר ובשרירים המכווצים?

    הטיפול בנקודת הטריגר מכוון לשחרור הנקודה ולמניעת היווצרותה מחדש. לשם כך נבצע מתיחות, עיסוי, לחץ נקודתי, דיקור עצבי ובאזורים מסוימים גם גלי הלם.

     

    איך מתבצעת שיטת הדיקור על נקודת הטריגר?

    ה"דיקור העצבי" משלב את עקרונות הרפואה הסינית  והאנטומיה המערבית. בשיטה זו מחדירים מחט דקה (כמעט פי חמש ממחט של בדיקות דם!) לנקודת הטריגר, ומניעים אותה עד שהשריר מתכווץ מסביבה. לאחר התכווצות השריר נשארת המחט בגוף למשך 20 דקות, כשבכל מספר דקות מניעים אותה שוב ליצירת גירוי עצבי נוסף. השיטה בטוחה, מוכרת מאוד ומתועדת בצורה מדויקת על מפות המציינות את הנקודות ודפוסי הקרנת הכאב של כל נקודה ונקודה.

    כיצד משפיע הדיקור העצבי על שחרור השרירים והפסקת הכאב?

    • גירוי העצב – המפעיל את השריר(התנועתי) ומשחרר את הסיבים המכווצים.
    • גרימת חבלות זעירות בסיבי השריר ולעתים לדלקות מקומיות – הדלקות הללו אינן נגרמות מוירוס או חיידק, אלא מפגיעה זעירה בסיבי השריר אותה הגוף מעוניין לרפא, לשם כך מגביר את זרימת הדם והחמצן ומסייע לתהליך הריפוי.
    • יצירת גירוי מוחי שבעקבותיה המוח משחרר הורמונים משככי כאב ומרגיעי שרירים למחזור הדם.

     

    האם הטיפול כואב?

    התשובה היא לא! החדרת המחט מתבצעת ע"י מטפל מיומן, והגירוי העצבי יוצר תחושת זרם עדין מקומי. הטיפול נועד להקלת העומס והכאב על ידי חדירה לשרירים בצורה ממוקדת  ועמוקה.

    איך מונעים את היווצרות הנקודה מחדש?

    כדי למנוע ממנה להופיע שוב עלינו ללמוד כיצד לשפר את יציבתנו, לחזק את שרירינו ולאזן את החוליות והמערכת העצבית בשיטת הכירופרקטיקה.

     

     

     

    אם אתם סובלים מכאב כרוני אנו ממליצים לכם להגיע למרפאתנו לטיפול במגוון שיטות לפתרון אמיתי ויסודי של הכאב והבעיה!!

    077-4195800 דר' אורלי פלטנר

     

     

     

     

     

    קרדיט תמונות

    By Davidparmenter [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], from Wikimedia Commons

    <a href="https://www.freepik.com/free-photos-vectors/background">Background image created by Jcomp – Freepik.com</a>

    <a href='https://www.freepik.com/free-vector/acupuncture-session_1585877.htm'>Designed by Freepik</a>

    לקביעת פגישת ייעוץ וקבלת מידע

    סניף מרכז:

    03-5324702

    סניף צפון:

    077-4195800

    נייד:

    053-8201495