שעות פתיחה:

ימים א' - ה' : 08:30 --19:00
יום שישי : 08:30 -- 17:00

סניף מרכז:

03-5324702

סניף צפון:

077-4195800

כאבי גב עליון

לפגישת ייעוץ

X

לפגישת ייעוץ:





    האם אי פעם כאב לכם החלק העליון של הגב?

     

     

    כאבי גב עליון אינם נפוצים במיוחד אך כאשר הם מופיעים הם עלולים לגרום לחוסר נוחות, ולעתים מלווים בכאבים המוקרנים לאורך הצלעות.

    התנועות בעמוד השדרה הגבי, מוגבלות בשל חיבור החוליות לצלעות דבר המקנה יציבות יתר לאזור שתפקידו הוא הגנה על האיברים הפנימיים בעיקר ופחות תפקוד בתנועה.

    הגורמים העיקריים לכאב גב עליון הם פגיעה חריפה ברקמות כגון תאונת דרכים, או פגיעה מתמשכת הנגרמת מיציבה לקויה. רוב המטופלים המתלוננים על כאבי גב עליון, עוסקים בעבודה משרדית ממושכת הכוללת לרוב עבודה עם מחשב. 

                                                                    
    גורמים נוספים לכאב הם:

    • שינויים ניווניים בחוליות.
    • הקרנת כאב מאיבר אחר כגון הלב.
    • פגיעה בדיסק.
    • שבר דחיסה ממחלת האוסטאופורוזיס.
    • גידול או מחלה.

    **סיבה נוספת לנשים היא חזה גדול המעמיס על הגב. 

    אופן הטיפול

     

    • הנעת הגב העליון המטופל שוכב עם הפנים למטה והמטפל עומד מעבר לראש המטופל. אצבעות ידי המטפל משולבות זו בזו ומונחות בחלק הפנימי של השרירים הזוקפים, המטפל יפעיל על האזור תנועות דחיפה קלות וקצובות, תנועה זו ממשיכה לכל אורך הגב כולל אזור המותן.
    • הנעה סיבובית המטפל עומד לצד המטופל עם פניו לכיוון רגלי המטופל ומניח את ידו הקרובה בצורה מקבילה לצידו של עמוד השדרה, הקרוב לעמדת המטפל, בחלק הפנימי של השרירים הזוקפים כאשר האצבעות פונות לכיוון רגלי המטופל. היד השניה של המטפל, מונחת במקביל מהצד השני של עמוד השדרה תוך כדי הפעלת תנועה סיבובית על האזור עם מספר לחיצות עדינות היורדות לכיוון מטה לאורך כל הגב והמותן.
    • מתיחת העור המטפל מותח את עור המטופל כלפי מעלה בצורת גלים.  תהליך זה עוזר באבחנת מקור הכאב וכן בטיפול.  התהליך גורם להפרדה בין העור לפשיה (מעטפת השרירים).
    • עיסוי עמוק- המטפל יבצע עיסוי עמוק על השרירים הזוקפים לאורכם ולרוחבם.בנוסף ישנם תרגילים ספציפיים לאזור זה המיועדים למתיחת שרירי החזה וחיזוק שרירי השכמות והטרפז התחתון.

     

     

    אם אתם סובלים מכאב כרוני אנו ממליצים לכם להגיע למרפאתנו לטיפול במגוון שיטות לפתרון אמיתי ויסודי של הכאב והבעיה!!

     

    לקביעת פגישת ייעוץ וקבלת מידע

    סניף מרכז:

    03-5324702

    סניף צפון:

    077-4195800

    נייד:

    053-8201495