שעות פתיחה:

ימים א' - ה' : 08:30 --19:00
יום שישי : 08:30 -- 17:00

סניף מרכז:

03-5324702

סניף צפון:

077-4195800

שינה נכונה ומשקמת

לפגישת ייעוץ

X

לפגישת ייעוץ:





    שינה נכונה – שינה מבריאה

    שינה נכונה מאפשרת לעמוד השדרה ולשאר מפרקי הגוף לנוח בצורה רגועה.  המנוחה חיונית מאוד, שכן במשך היום נוצרים עומסים ומתחים על השרירים והחוליות, ובתנוחות שינה נכונות העומס יורד באופן משמעותי.

    בתנוחות שינה לקויות נגרם נזק לעמוד השדרה ולמפרקי הגוף, המתבטא בתחושת נוקשות וכאבי גב וצוואר .

    כדי לישון בצורה נכונה חשוב להשתמש בעזרי שינה מיוחדים הכוללים מזרון טוב, כרית צוואר וכרית גוף . התנוחות המומלצות הן שינה על הגב ועל הצד.

    האם כדאי לישון על הגב?

    תנוחת השכיבה על הגב היא התנוחה המומלצת ביותר לעמוד השדרה המתני, שכן בתנוחה זו כמעט ולא מופעל לחץ על הדיסקים שבין חוליות הגב התחתון. למרות זאת לא מומלץ לישון כל הלילה באותה התנוחה ועדיף להתהפך גם לצדדים.

    בשינה על הגב מומלץ להשתמש בכרית לתמיכת הצוואר ובכרית מתחת לברכיים להקלת הלחצים בגב התחתון.

    הכרית אמורה לתמוך בצוואר ולא להרים את הראש ולגרום ללחץ על הצוואר.

     

    האם כדאי לישון על הצד?

    בשכיבה על הצד גדל קצת הלחץ על עמוד השדרה המתני בהשוואה לשכיבה על הגב, אך בזכות שימוש בכרית גוף אורתופדית (החיבוקית) הלחצים מתאזנים.

    בשינה על הצד מומלץ להשתמש בכרית לתמיכת הצוואר ובכרית הגוף האורתופדית. הכרית בצוואר אמורה למלא את החלל בין הכתפיים, הצוואר והראש .

    איזו כרית אורתופדית מומלצת לצוואר?

    כרית הגוף האורתופדית המומלצת לצוואר היא כרית העשויה מ"חומר זוכר", בעל תכונות ויסקו-אלסטיות . כרית זו מקבלת את צורת הצוואר ותומכת בקער הצוואר הטבעי.

     

     

    איזו כרית אורתופדית מומלצת לעמוד השדרה?

    כרית הגוף המומלצת לתמיכת עמוד השדרה היא  "החיבוקית".  כרית זו מיועדת לתמוך באגן ובעמוד השדרה כולו, ולהקל על כאבי גב תחתון ועליון.

     יש להניח את הכרית לאורך הגוף, ולחבק אותה בעזרת הידיים והרגליים. שינה על הצד ללא "החיבוקית" גורמת לפיתול של עמוד השדרה וללחץ על השרירים, הדיסקים והעצבים. מצב זה לאורך זמן עלול לגרום לכאבי גב ולהחריף כאבי גב קיימים.

     

    האם מומלץ לישון על הבטן?

    השינה על הבטן מזיקה לעמוד השדרה. תנוחה זו מאלצת את הצוואר להתפתל לאחד הצדדים לזמן ממושך וכתוצאה מכך לגרום לכאבי צוואר, שכמות והקרנת כאב לרגל. השינה על הבטן מזיקה גם לגב התחתון, שכן נוצרת בה העמקה או החרפה של השקע המתני ולחץ על המפרקים האחוריים של עמוד השדרה.

     

     

    איך אפשר להפסיק לישון על הבטן?

    השינה על הבטן עלולה להחריף כאבי גב וצוואר. כדי להתרגל לשינה על הצד במקום על הבטן, ניתן להשתמש בכרית הגוף האורתופדית "החיבוקית". הכרית מעניקה את אותה תחושת חמימות וביטחון, הקיימת בשינה על הבטן, ובמשך פחות משבוע תוכלו לזנוח את ההרגל המזיק. מטופלים רבים הצליחו להיפטר מכאבי הגב שלהם כאשר עברו לשינה על הצד עם "החיבוקית".

     

     

     

    אנו מאמינים ששינה נכונה היא בסיס להבראת עמוד השדרה

    הנכם מוזמנים למרפאותינו לשיפור צורת השינה שלכם והתחלת תהליך שיקום הגב

    לקביעת פגישת ייעוץ וקבלת מידע

    סניף מרכז:

    03-5324702

    סניף צפון:

    077-4195800

    נייד:

    053-8201495