סניף מרכז  03-5324702 , סניף צפון  077-4195800 , נייד  054-5361651 צור קשר
  חיפוש באתר  
 

 

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה
וקבלו דיווחים ישירים למייל
 
  
   
שתפו אותנו בפייסבוק!
FacebookTwitter

דף הבית >> יציבה נכונה >> תרגילים לגב >> תרגילי גב תחתון
תרגילי גב תחתון

מוצרי שינה
 
עיסויים
 
התעמלות שיקומית
 
 
 
  כירופרקטיקה
   
  כאבי גב
   
  כאבי ראש
   

תרגילי גב תחתון

 

תרגילי גב תחתון
 
התעמלות הינה דבר חיוני לבריאות הגב ולבריאות הכללית. רבים מענפי הספורט אמנם מועילים בתחוםהאירובי, מחזקים שרירים מסוימים וגם מהנים, אך אינם תורמים לבריאות הגב. התרגילים המוצגים לפניכם מיועדים להקל על עומס מכאני בגב התחתון, כאשר העיקרון המוביל הוא מתיחת הרקמות הרכות כגון השרירים והרצועות,חיזוק השרירים, הנעת המפרקים והרחבת טווחי התנועה.
 
בכל התרגילים יש להקפיד על כיווץ שרירי הבטן במאמץ. פעולה זו מסייעת לשמירה על
הקער המתני הטבעי, להגדלת המרווח בין החוליות ולהפחתת הלחץ על הדיסקים והמפרקים  האחוריים בעמוד השדרה המתני. חיזוק שרירי הבטן מונע מתח שרירי מוגבר בגב התחתן ונזק מצטבר.   
 
לפני ביצוע התרגילים, ובמיוחד במקרים שלכאב גב, כדאי להגיע לייעוץ אצל ד"ר לכירופרקטיקה שעבר הכשרה בתחום הדרכת התעמלות הפילטיס. ביצוע לקוי של תרגילים, בבית, בחדרהכושר או אף בכתה גדולה מול מורה להתעמלות, עלול לגרום לנזק או להחמיר נזק קיים. 
 
כללים לביצוע התרגילים
 
כל מאמץ אמור להיות מלווה בנשיפת אויר. בשאיפה יש לקחת אויר דרך האף ולהרחיבאת הצלעות, ובנשיפה להוציא אויר דרך הפה, להכניס את הבטן ולסגור את הסורגים (תחושת התאפקות).  
 
קילוף הגב
שכיבה על הגב עם ברכיים מקופלות. הרמת האגן למעלה, קילוף החוליות והורדתן מטה.
 
הצמדת המתנית
שכיבה על הגב והצמדת אזור המותן לרצפה.
פיתול המותן
הטיית הרגליים לצד אחד והידיים לצד האחר. יש להקפיד שהכתפיים יישארו על הרצפה.
אפשר להניח יד אחת על הר גל הנגדית ולהגדיל את המתיחה.
חיבוק הברכיים
שכיבה על הגב וחיבוק הברכיים ע"י הידיים.
        
 
תרגילים בעמידת שש
כפות הידיים והברכיים מונחות על המזרון , גבות הרגלים מונחות בקלות על המזרן ואצבעות כף הרגל משוחררות. המשקל מחולק בצורה שווה בין הגפיים.
בנשיפה- יש למתוח את יד ימין ורגל שמאל, ולאחר מכן את הגפיים הנגדיות. (יש להקפיד על ייצוב האגן ולא לתת לגוף לקרוס לכיוון הרגל התומכת).
 
תרגיל החתול
בנשיפה – יש לקמר את הגב והצוואר כלפי מטה. בשאיפה – יש ליישר את הגב.

 
 
מתיחת הגב
יש לכרוע כלפי הרצפה, לנסות להצמיד את הישבן לעקבים ולמתוח את הגב לכל אורכו.
 

 

תרגילים לביצוע במשרד (מומלץ כל שעה)

 

 
כפיפות בטן- זהירות מביצוע לקוי
תרגיל כפיפות בטן הוא אחד התרגילים הפופולאריים בשיעורי התעמלות. במידה ולא מבצעים אותו כראוי עלול להיגרם נזק לגב התחתון. בתרגיל זה חשוב מאוד להצמיד את עצם העצה ואת הצלעות התחתונות לרצפה ולהתרומם רק כשני ס"מ. (אני מציעה לבצע את התרגיל בתחילה עם פיקוח)

            תמונה זו מראה ביצוע לקוי .

במרכז לבריאות הגב, אנו מנסים להקנות לכל מטופל הרגלי יציבה נכונים ומודעות לביצוע נכון של תרגילים. אנו משתדלים להתאים את התרגילים באופן אישי לכל מטופל ולכל בעיה, כדי שתהליך שיקום הגב ימשיך לאורך זמן. באם הנכם סובלים מכאבי גב, צוואר, גפיים או שרירים אתם מוזמנים להגיע אלינו לבדיקת עמוד השדרה, לטיפול ולהדרכה בשיקום הגב

לייבסיטי - בניית אתרים