שעות פתיחה:

ימים א' - ה' : 08:30 --19:00
יום שישי : 08:30 -- 15:00

סניף מרכז:

03-5324702

סניף צפון:

077-4195800

Lower back exercises

לפגישת ייעוץ

X

לפגישת ייעוץ:






Lower back exercises

התעמלות הינה דבר חיוני לבריאות הגב ולבריאות הכללית. רבים מענפי הספורט אמנם מועילים בתחוםהאירובי, מחזקים שרירים מסוימים וגם מהנים, אך אינם תורמים לבריאות הגב. התרגילים המוצגים לפניכם מיועדים להקל על עומס מכאני בגב התחתון, כאשר העיקרון המוביל הוא מתיחת הרקמות הרכות כגון השרירים והרצועות,חיזוק השרירים, הנעת המפרקים והרחבת טווחי התנועה.

בכל התרגילים יש להקפיד על כיווץ שרירי הבטן במאמץ. פעולה זו מסייעת לשמירה על
הקער המתני הטבעי, להגדלת המרווח בין החוליות ולהפחתת הלחץ על הדיסקים והמפרקים האחוריים בעמוד השדרה המתני. חיזוק שרירי הבטן מונע מתח שרירי מוגבר בגב התחתן ונזק מצטבר.

לפני ביצוע התרגילים, ובמיוחד במקרים שלכאב גב, כדאי להגיע לייעוץ אצל ד"ר לכירופרקטיקה שעבר הכשרה בתחום הדרכת התעמלות הפילטיס. ביצוע לקוי של תרגילים, בבית, בחדרהכושר או אף בכתה גדולה מול מורה להתעמלות, עלול לגרום לנזק או להחמיר נזק קיים.

כללים לביצוע התרגילים

כל מאמץ אמור להיות מלווה בנשיפת אויר. בשאיפה יש לקחת אויר דרך האף ולהרחיבאת הצלעות, ובנשיפה להוציא אויר דרך הפה, להכניס את הבטן ולסגור את הסורגים (תחושת התאפקות).

קילוף הגב
שכיבה על הגב עם ברכיים מקופלות. הרמת האגן למעלה, קילוף החוליות והורדתן מטה.

תרגילים גב תחתון-1

הצמדת המתנית
שכיבה על הגב והצמדת אזור המותן לרצפה.

תרגילים גב תחתון-2

פיתול המותן
הטיית הרגליים לצד אחד והידיים לצד האחר. יש להקפיד שהכתפיים יישארו על הרצפה.
אפשר להניח יד אחת על הר גל הנגדית ולהגדיל את המתיחה.
תרגילים גב תחתון-3
חיבוק הברכיים
שכיבה על הגב וחיבוק הברכיים ע"י הידיים.
תרגילים גב תחתון-4תרגילים גב תחתון-5
תרגילים בעמידת שש
כפות הידיים והברכיים מונחות על המזרון , גבות הרגלים מונחות בקלות על המזרן ואצבעות כף הרגל משוחררות. המשקל מחולק בצורה שווה בין הגפיים.
בנשיפה- יש למתוח את יד ימין ורגל שמאל, ולאחר מכן את הגפיים הנגדיות. (יש להקפיד על ייצוב האגן ולא לתת לגוף לקרוס לכיוון הרגל התומכת).
תרגילים גב תחתון-8תרגילים גב תחתון-7תרגילים גב תחתון-6
מתיחת הגב
יש לכרוע כלפי הרצפה, לנסות להצמיד את הישבן לעקבים ולמתוח את הגב לכל אורכו.

תרגילים לביצוע במשרד (מומלץ כל שעה)

תרגילים גב תחתון-13תרגילים גב תחתון-12תרגילים גב תחתון-11
כפיפות בטן- זהירות מביצוע לקוי
תרגיל כפיפות בטן הוא אחד התרגילים הפופולאריים בשיעורי התעמלות. במידה ולא מבצעים אותו כראוי עלול להיגרם נזק לגב התחתון. בתרגיל זה חשוב מאוד להצמיד את עצם העצה ואת הצלעות התחתונות לרצפה ולהתרומם רק כשני ס"מ. (אני מציעה לבצע את התרגיל בתחילה עם פיקוח)
תרגילים גב תחתון-14

תמונה זו מראה ביצוע לקוי .

במרכז לבריאות הגב, אנו מנסים להקנות לכל מטופל הרגלי יציבה נכונים ומודעות לביצוע נכון של תרגילים. אנו משתדלים להתאים את התרגילים באופן אישי לכל מטופל ולכל בעיה, כדי שתהליך שיקום הגב ימשיך לאורך זמן. באם הנכם סובלים מכאבי גב, צוואר, גפיים או שרירים אתם מוזמנים להגיע אלינו לבדיקת עמוד השדרה, לטיפול ולהדרכה בשיקום הגב

 

לקביעת פגישת ייעוץ וקבלת מידע

סניף מרכז:

03-5324702

סניף צפון:

077-4195800

נייד:

054-5361651