שעות פתיחה:

ימים א' - ה' : 08:30 --19:00
יום שישי : 08:30 -- 17:00

סניף מרכז:

03-5324702

סניף צפון:

077-4195800

כאבי גב תחתון

לפגישת ייעוץ

X

לפגישת ייעוץ:





    האם כואב לכם החלק התחתון של הגב?

     

     

     

    כאבי הגב התחתון הפכו שכיחים מאוד בקרב האוכלוסייה המערבית. הידעת שכ- 80% מהאנשים סובלים מהבעיה, הנחשבת לסיבה המובילה למחלה ולנכות בגילאי אמצע החיים?בין השנים 1971-1981 היה קצב גידול מספר הסובלים מכאב גב תחתון גבוה פי 14 מקצב גידול האוכלוסין! זוהי העלייה הגדולה ביותר בהשוואה לכל בעיה רפואית אחרת.
    כאב הגב התחתון בארה"ב גורם הפסד של כ- 93 מיליון ימי עבודה בשנה, והפסד כספי שנתי של כ- 15 מיליארד דולר המוקדשים לטיפול רפואי ולפיצויים.

     

    במה מתבטא הכאב ואיך?

     

     

    בעיות בעמוד השדרה ובשלד עלולות להתבטא כחוסר נוחות, כאב, תחושת קשיחות, מוגבלות תנועה, נימול, תחושת צריבה, או כל תחושה חריגה, באזורי הגוף השונים. תחושות אלו מופיעות לרוב באזור הגב התחתון והעליון, הצוואר, הראש, השכמות, הגפיים העליונות והגפיים התחתונות.

    מצבים הדורשים הפניה לרופא
    לעיתים קרובות אנו סובלים מכאבי גב, או מכאב אחר בגוף, ומתעלמים מהם בתקווה שייעלמו כשם שהגיעו.

    התעלמות שכזו, אינה מומלצת משום שהכאב הוא אות האזעקה הראשי של הגוף והוא משקף נזק לרקמה. בנוסף, קיימים מצבים בהם הכאב נובע מנזק רציני לעמוד השדרה, או ממחלות באזורים או איברים אחרים, המתבטאות בכאבי גב.

     

    במצבים הבאים חשוב מאוד שנגיע לאבחון לרופא משפחה, אורתופד או ד"ר לכירופרקטיקה:

     

    כאב שהופיע בעקבות חבלה:

    הסיבות העיקריות לחבלה הן תאונת דרכים, נפילה או הרמת משא כבד.
    במקרים אלו חשוב מאוד להגיע לאבחון מקצועי שכן קיים חשש לשברים, העלולים להיות מלווים בסיבוכים כפגיעה בכלי דם או פגיעה בעצבים.
    במקרים אלו עלולים להיפגע גם רקמות נוספות כגון הדיסקים, הרצועות, השרירים והמפרקים.

    כאב חדש שהופיע ללא חבלה:

    גם כאשר מופיע כאב ללא חבלה חשוב לגשת לאבחון מקצועי, ובמיוחד כאשר הכאב מופיע בפעם הראשונה. אמנם ברוב המקרים הכאב נובע מבעיות בעמוד השדרה והשלד הקשורות לעומס יתר בשל תנוחות יציבה לקויות, עומס מכני ועוד, אך קיימים גם מקרים בהם הכאב נובע מבעיות חמורות הרבה יותר כגון גידול, דלקת חיידקית או דלקת וירלית, דלקת פרקים, הקרנת כאב מאיבר פנימי, שבר ועוד.

    סיבות נפוצות לכאבי גב ושלד:

    כאבי גב או כל כאב אחר בפרקי הגוף עלולים להופיע בשל שינויים ניווניים (ספונדילוסיס), פגיעות בשל תאונות דרכים, תאונות ספורט, הרמת משא כבד, ישיבה ממושכת מול מחשב, הרגלי שינה והרגלי יציבה לקויים, מתח נפשי ועוד.
    כאבים רבים נובעים מבעיות בחוליות, בשרירים ובעצבים כגון תסמונת הפסט-ספונדילוסיס, עיוות בעיקולי עמוד השדרה, מומים מולדים ועוד. לעיתים לפעמים, קיימות בעיות חמורות יותר כבלט ובקע דיסק, דלקות נוירולוגיות, היצרות הנקב הבין חולייתי, היצרות התעלה, נוירופתיה- רדיקולופתיה, מילופתיה, ועוד.

    מקור נפוץ נוסף של כאב בעמוד השדרה ובגפיים הוא הפרעה בתנועת מפרקי החוליות,הנובע מסטייה זעירה של חוליה, או מספר חוליות, ממקומן התקין. תופעה זו מכונה subluxation (ליקוי חולייתי).

    במצב זה גורם ה"ליקוי החולייתי" להפרעה בעצבים ובשרירים ולכאב ממוקד בעמוד השדרה.

     

     

    הטיפול בכאבי הגב:

    הטיפול המומלץ בכאבי הגב הוא הטיפול המתבצע ע"י ד"ר לכירופרקטיקה ומתבסס על "תיקון" – adjustment של ה"ליקויים החולייתיים". הטיפול מתבצע בעזרת הידיים או בעזרת מכשירים מיוחדים ומיועד להשיב למפרקי החוליות את טווח התנועה התקין, לשחרר את השרירים המכווצים ולהקל על גירויים עצביים המשתקפים ככאב.
    הזנחת הטיפול הנכון ב"ליקוי החולייתי" עלול לקבע את הבעיה, לגרום לפגיעה כרונית במפרקי החוליות ולהחרפת כאבי הגב. רק טיפול במקור הבעיה, שהוא ה"סטייה החולייתית", ישפר את המצב ויסייע לבריאות הגוף.

    במרפאתנו, אנו משלבים במידת הצורך, גם טכניקה ייחודית שפותחה ע"י ד"ר פלטנר המכונה STT, המיועדת להרפיית השרירים סביב החוליות ובנוסף מעניקים הדרכה בתרגילים לגמישות ולחיזוק הגב והקניית הרגלי יציבה נכונים. אנו מאמינים שרק שיקום יסודי של עמוד השדרה יתרום לחיים ללא כאבים לאורך זמן.

    במרכז לבריאות הגב אנו מטפלים בכאב גב תחתון בכירופרקטיקה ובשיטות נוספות, ובונים תכנית הבראה מקיפה לעמוד השדרה.

     

    אם אתם סובלים מכאב כרוני אנו ממליצים לכם להגיע למרפאתנו לטיפול במגוון שיטות לפתרון אמיתי ויסודי של הכאב והבעיה!!

     

    לקביעת פגישת ייעוץ וקבלת מידע

    סניף מרכז:

    03-5324702

    סניף צפון:

    077-4195800

    נייד:

    053-8201495